Nok mælk? - 8 mdr.

24. januar 2008

Alder:
8 mdr.

Nok mælk? - 8 mdr.

Hej Helen

Min søn er efterhånden 8 måneder gammel og vejer lidt mere end 8,5 kilo.

Han trives godt med ske mad, herunder havregrød, øllebrød og kartoffel- og grøntsags mos tilsat en form for kød. Der ud over er han begyndt at få bondebrød med smørbart pålæg om eftermiddagen samt frugtstykker.

Han har altid været glad for at amme, men i de sidte par uger har han mistet interessen, hvilket kom til udtryk ved at han rejste sig op når jeg lagde ham til.

Det passer mig for så vidt fint, idet jeg skal starte job om en måned.

Pt ammer jeg kun tidlig morgen og så ...

Annonce

... om aftenen inden sengetid. Men rent faktisk gider han heller ikke ret længe om aftenen og om morgenen ligger jeg ned og ammer ham og vi falder begge hen, så jeg ved ikke hvor meget han egentlig får ud af det.

Mit spørgsmål er, hvor meget erstatning jeg skal gi ham i løbet af dagen?

Han får 3 hovedmåltider + 2 mellemmåltider og får vand til dem alle.

Han er ikke super god til at drikke af kop, så jeg tænker at jeg skal gi' ham noget erstatning i en flaske?

Jeg bruger erstatning i både grød og mos.

På forhånd tak for hjælpen - igen:-)

Kærlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig